Wandeling bij Geulle aan de Maas.

Dit is een korte wandeling van ± 3 km aan de oever van de Maas
in het nieuwe wandelgebied Rivierpark Maasvallei,
afwijkend naar het Julianakanaal.
Deze wandeling is geschikt voor mensen die graag wandelen maar bijna geen hoogtes aankunnen. Onderweg kom je 1 bergje van ongeveer 20 meter lang tegen, wat in langzaam tempo best te doen is.

Afgelopen weekend wilden we een korte wandeling maken omdat we ons beiden ( mijn vriend en ik) niet optimaal voelden.
Even de buitenlucht in zou ons goed doen.
We zijn gaan wandelen in het nieuwe wandelgebied bij de Maas vooral omdat het daar redelijk plat is.

De Route van onze wandeling

We parkeerden de auto op het kerkplein in oud Geulle en hielden links aan (kijkend naar het voormalig gemeentehuis), dan gelijk de straat rechts in, bij de bocht naar links, en dan zo’n honderd meter verder door een poortje aan je rechterkant richting het veerpontje.
Het staat ook aangegeven met wegwijzers.
Als je dan door de wei bent gelopen kom je op een punt waar je een mooi uitzicht hebt naar alle kanten.
Je vindt daar ook een wandel/fiets-kaart van Rivierpark Maasvallei.
Kijkend naar links, een te smal paadje met veel modder maar wel een uitnodigend mooi uitzicht.
Kijkend naar rechts een breed grindpad , met lage begroeiing op de achtergrond.

We sloegen deze keer rechtsaf en genoten van het mooie uitzicht, dat onderweg steeds veranderde.

Aan het einde van het verharde pad gingen we linksaf over het fietspad richting Elsloo waar je een prachtig zicht had op de populieren onder aan de dijk.

Bij de eerste bocht gingen we de dijk omhoog bij het Julianakanaal, waar we bovenaan gekomen rechtsaf sloegen.
Daar had je een mooi uitzicht over Oud Geulle en het Julianakanaal.

Vlak voor de brug namen we het paadje langs de dijk naar beneden en kwamen uit bij Preuverie auwt Gäol, waar je eventueel een wandelpakketje kon kopen om onderweg te nuttigen. kijkend naar het café sloegen we rechtsaf en kwamen zo weer uit op het kerkplein waar de auto stond.

We hebben heerlijk gelopen en genoten van het uitzicht en voelden ons een stuk beter dan eerst maar wel moe.